Har noen monster kabler fra 1983 som jeg kjøpt i Trondheim.
Disse er gjennomsiktige og har en voldsom Ø.
Kabelen er flertrådet og er de beste jeg har hørt innenfor en rimelig grense.
Også jeg må avisolere år om annet i endene, tar ca 1 cm i hver ende og klipper av, avislorerer etterpå ett litte stykke.
Bruker ikke kontakter men kjører kablene rett i stikket.
Personlig har jeg en mistanke ( etter å ha hørt mye av kabler ) at flate kabler og kabler med mange tråder lyder best.
Har selv hjemme prøvd det meste av alskens kabler fra vanlig nettkabel til baderomskabel.
Baderomskabel låt forferdelig, tykk enkel tråd og enda tykkere isolasjon.
Det eneste baderomskabel egner seg til foruten baderom er i båten til lensepumpa, der trengs god isolasjon.
Når det gjelder dyrere kabler så har jeg hørt en del 10-tall høytalerkabler hos en tidligere kamerat.
Han hadde det meste til sitt Electrocompani oppsett, også biwire.
Har lånt ett par typer av ham, det var noen svært populære kabler for 10-15 år siden i det rimelige leie og Svensk produsert.
De låt betydelig dårligere enn de jeg har hatt siden 1983.
Var hos samme person en gang da jeg hadde med loddebolt, skulle lodde på noen RCA kontakter som hadde løsnet, dette var svært dyre signalkabler i flere 1.000,- kr klassen.
Var gjennomsiktige og var i følge reklame gullforgylte.
Fikk problemer med loddingen, skulle skrape til kabelen i enden for å få feste til loddetinn, da flasset det gull - lakk fra bomullstråd
Fikk eier inn fra stua og viste ham superkablene som i virkeligheten var bomullstråd som var lakkert i gull.
Smalt ikke ett ord fra eier og siden ble det mindre kabel innkjøp på ham, noe han heller ikke trengte med skap og kjøkkenskuffer fulle av alskens signal og høytalerkabler.